tisdag 10 augusti 2010

Jag kan inte hålla mig längre!

Jag älskar dig och passerar de flesta när vi är ute - men till Vättern behöver jag nog någon annan att rida på. Dags att ge sig ut i cykeldjungeln?

Jag vill cykla Vätterrundan. Ingen tjejvariant eller halvrunda. Jag vill cykla alla 30 milen! Ska det vara så ska det vara liksom. Jag hade egentligen inte tänk blogga om det förrän jag var anmäld, klar och betald men det här med tålamod är inte precis min grej.

Det vore grymt roligt att ha ett så stort mål att träna och se fram emot. Efter helgens AIM Challenge vill jag som sagt bara ha fler och större utmaningar! Jag är riktigt glad över att jag är anmäld till Stockholms Triathlon den 29 augusti och längtar på samma gång till ett ännu större och mer avlägset mål.

Maja påminner mig om att 30 mil är långt. Hon har säkert rätt. Jag tror inte jag kan ta till mig hur långt det är. Mamma har cyklat Vätterrundan då det begav sig och jag har ju trots allt hennes gener-ish och är övertygad om att det funkar!

Jag hade tankar på att börja med halva Vättern men är rädd att det ska vara tillräckligt jobbigt och avskräcka mig från att cykla alla 30 mil sen. Så kanske är det lika bra att satsa allt med en gång istället? Hur träna? Hur äta? Hur tänka? Vilken cykel? Köpa en till? Låna? Hyra?

Är det nån som ska med?

1 kommentar:

Träningsglädje sa...

kul grej! utmaningar är kul och kan andra - så kan definitivt du!! välkommen in i cykeldjungeln! :)