söndag 22 augusti 2010

Från det ena till det andra

Erik, Love, jag (liggandes) och Patricia en höstdag på Brunnsvikens brygga för ganska många år sedan. Sen blev killarna grymma på kajak och vi satsade på beachen istället.

Helgen har pågått i kajakernas tecken då jag mesta tiden varit omgiven av kajakfantaster. I går efter mitt cykelpass ställde jag upp som publik i kajakloppet jag redan har glömt namnet på även om min insats som publik var minst sagt medioker. Deltagarna paddlade i tre stycken åttor runt Reimersholme och Långholmen och jag började med att missa starten. På väg över Västerbron mot otrygg mark (Söder är inte mitt hood direkt) och en fast blick på gps:en inser jag att batteriet i telefonen snart är slut. Jag lokaliserar i alla fall Långholmsbron och hinner precis se Daniel gå i mål. Något snabbare än jag trott. Jag trodde han skulle passera minst en eller två gånger till och att jag skulle hinna gå och köpa fika och sitta på bron en bra stund. Han gick dock i mål 50 m senare och jag fick istället skynda dit med mitt dåliga samvete.

Vartefter helgen har rullat vidare har min bror adderat till kajaktemat och vid Brunnsvikens kajakklubb har jag lyssnat till han och Daniels kajaksnack och nickat igenkännande men undrat vad de egentligen riktigt pratar om. En hel del nya kunskaper om paddlar (paddel i plural?), "racelådor" och vågor har jag dock fått på köpet. Och ett riktigt paddelsug. Jag paddlar ju redan men inte i någon racer direkt...

Nu närmar jag mig dock mitt eget element. Är precis inne efter en löjligt bekväm löprunda som jag fegsprang hela vägen. Jag tycker mig ana ett återkommande halsont. I vanliga fall hade jag kört på tills jag blev sjuk, 5 snabba km, men nu törs jag inte inför nästa helgs triathlon. Vände hemåt efter ynka 2 km och kompenserade med att springa upp för 11 trappor. DET är pulshöjande! Halsen fortfarande tveksam men benen rastlösa som bara den.

Nu blir det lunch och omstart i solen på balkongen innan en hög med tjejer tar hand om Rålis två beachplaner. Beachvolley en solig söndagseftermiddag och jag avslutar på topp!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Håller tummarna för att halsontet stannar vid just halsont! Låter perfekt att avsluta veckan med sin favoritsyssla. Kul att du gillade tennisen - kan avslöja att det bara blir bättre och bättre ju mer man spelar.. Självklart ska du komma förbi och kolla nästa gång jag spelar - vore kul!