söndag 1 augusti 2010

Grym paddling avslutas med rabarberpaj


09:00 paddlade vi ut från Brunnsvikens brygga, genom Ålkistan och ut i Värtan mot Lidingö och Waxholm. En stund senare stannade vi och morgonfikade på en orörd liten sandstrand. Efter ett snabbt stopp fortsatte vi utåt och efter tre timmars paddling stannade vi och åt lunch i solen på en klippa i havet. Gudomligt. Vi fortsatte en stund till, rundade en udde och fortsatte tillbaka hem. På vägen ut hade vi medvind nästan hela vägen. Med andra ord hade vi motvind på vägen hem och det hade inte direkt mojnat. Det blev bitvis ganska tuff paddling med vind och mycket vågor - vilket jag bara tyckte var ännu roligare. Liksom yes mjölksyra! Undrar om jag välter? Och så ett brett leende på det och några till paddeltag. Någon form av intern tävling uppstod i gruppen och jag höll mig faktiskt i täten hela tiden. Hade på förhand bestämt mig för att inte tävla i dag, inte prestera. Men, jag kunde inte hålla mig. Efter att ha vilat i lä bakom lämplig udde var det bara att ta sig an vågorna igen. En sista fikapaus och sen var vi nästan hemma i Brunnsviken igen.

Nu vilar jag trötta armar, axlar och rygg i soffan framför min SATC-box tillsammans med hembakad rabarberpaj med vaniljsås. Sådär ja.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Åh, jag längtar redan till mer paddling när jag läser om din dag. Men nu väntar lite mer vardag och lite mindre paddling.. tur att det finns så mkt annat skoj att fördriva tiden med.

Ulrika sa...

Såg det där om träningscoach ja.. och att Göran blivit en sån. en träningscoach skulle vara riktigt kul att ha(men dyrt). Undrar om det här betyder att Göran inte längre går att hyra för 175 kr/timme..

Erika sa...

Du får paddla i Brunnsviken, öppet hela hösten, uthyrningen alltså :P Om du paddlar med mig där är det dessutom gratis :)

Ja tänkte också på det, helt klart dyrare med den här varianten..=/