onsdag 25 april 2012

Whatever your 100 % looks like - give it!

Nyss inne efter ett effektivt lunchpass. Efter lagom många minuter löpning ut på Skeppsholmen tog jag och Helen en lämplig gräsplätt i anspråk för dagens exercis. Vi körde ett av mina favoritpass från bodrock.tv och ligger man i får man sig en rejäl genomkörare på kort tid. Jag peppade igång Helen (lagom mycket hoppas jag, man vill ju inte vara nån slags tränings-Hitler) i stil med att istället för att hoppa över en övning helt göra halva eller om man inte orkar göra grisdjupa knäböj i alla falla börja djupt ner och så får man se hur länge man orkar det. Jag gjorde drygt hälften av övningarna i ett kör men några krävde vila halvvägs: Walk over pushups, One leg bridge leg lift, Triceps pushups och Star Crunch. Målet om jag ska bodyrocka mer är absolut att kunna göra alla övningarna utan vila! Blev akut hungrig på slutet och behövde äta snarast. Typiskt Skalmanbeteende.  One Leg Wall sit är dessutom svinjobbig som den är redan!



  • Backward Lunge Kick Up
    25 reps on each leg
  • Walk Over Push Up
    50 reps
  • Mountain Climber
    50 reps
  • Sumo Squats Knee Up
    50 reps
  • One Leg Bridge Leg Lift
    25 reps on each leg
  • Side to Side Squat & Leg Lift
    50 reps
  • One Arm Tricep Push Up
    25 reps on each arm
  • Star Crunch
    50 reps
  • Diagonal Touch Down
    25 reps on each side
  • Side Plank Lift
    25 reps on each side
  • One Leg Wall Sit
    25 reps on each leg
Det ska bli skönt att få ordning på rutinerna igen med välplanerade träningspass och hemlagad mat i matlådor, sömn och andra bra grejer efter Svalbard. Jag vet - jämför med snittsvensson är jag exceptionellt väplanerad och har inte alls tränat lite men nu jämför jag mig ju med mig själv. Utan att jag varit medveten om det har det som sagt blivit lite hej och hå de senaste två veckorna men jag tycker jag har balanserat det helt okej. Sovit ordentligt mellan varven och även om det har blivit mat ute har jag lyckats hitta bra grejer. Och jag har också haft väldigt roligt. Dock är det ju dom som har roligast som brukar nosa på väggen först.

1 kommentar:

pilla sa...

Känner igen det där, man vill ju bara jämföra träning/mat med sig själv och nämner man i lunchrummet på jobbet - jag har bara tränat 5 pass denna veckan så blir det alltid samma reaktion... 5?!? jag tränade mig till bilen (typ)