tisdag 24 april 2012

Intervaller i sanden

Här kör Camilla, vår ordinarie tränare, bra försvar! Bilden är från Swedish Beach Tour
Camilla är i Portugal och istället lånar vi Henke som tränare i sanden. Vi körde ganska mycket spelteori i dag - fast i praktiken. Vi tränade mycket försvar och på att hela tiden stå på rätt ställe beroende på motståndarnas anfall. Låter det enkelt? Det är det icke. Henke hade plockat ihop riktigt bra spelövningar och jag kände med en gång vilken skillnad det gjorde när jag störtade fram genom sanden som det värsta sandmonstret. Hann på så otroligt många bollar jämfört med vad jag brukar. Och tack benen! Ni är banne mig rätt explosiva som sagt. Jag ska bara ställa mig så att jag kan utnyttja er på bästa sätt. Det känns som att jag har lärt mig tusen nya grejer i dag - riktigt, riktigt bra grejer i stil med hur kunde jag spela innan jag visste det här?!  Hade spetsade öron hela träningen. Även om det är någon annan som får feedback ser jag till att lyssna och fundera. Har aldrig fattat det där med att bara strosa omkring och vänta när man faktiskt avsatt tid. Make the most of it även på ett sånt sätt. Bästa sättet att köra intervaller på i alla fall? Det är under försvarsträning i sandlådan mina vänner! Hej puls.

Är för övrigt ganska imponerad över att jag kunde leverera i sandlådan efter ytterligare en manisk start på veckan. Vad sägs om en 12 timmar lång arbetsdag till exempel? Men det här med att jag insett att jag håller på att stressa ihjäl mig på jobbet (vad har hänt under de senaste två veckorna?) och plötsligt halverat min vanliga träningsdos och typ slutat laga mat och åker till Svalbard för att köra skidmaraton på torsdag tar jag i något annat inlägg. Men det ska absolut inte bli någon vana. Det finns inget värde i att jaga livet ur sig. Det finns värde i att göra det man tycker bäst om att göra och det man mår bra av att göra. Balans och parera. Medan det här så här lite crazy blir det i alla fall oundvikligen färre träningspass. Men då gör jag precis sådär att jag skippar mellanmjölken och kör när jag kör.

Inga kommentarer: