måndag 16 april 2012

Lyxyoga


Ikväll hade jag sista delen i min yogakurs som jag har gått på Friskis. Kursen var redan från start flera gånger om över förväntan och den stora behållningen var förstås Marianne Fricke som höll kursen. Vilken kvinna! Så otroligt duktig, inspirerande och ödmjuk. Känns som yttersta lyxen att få yoga 90 minuter för henne. Dels biten med att få känna sig sedd och bra men också att få otroligt bra personlig feedback att ta med sig vidare. Åh vad jag gillar. Och hör på det här. Sista gången var egentligen förra veckan men i och med påsken var det så många som inte kunde komma så Marianne höll en extra klass ikväll. Jag sov ungefär fem timmar i natt (jag behöver åtta) så det var ett vrak som ramlade in hemma för att byta om tidigare ikväll. Det var bara vetskapen om hur himla bra Marianne hade varit som fick iväg mig. Jag var så där trött så att det känns som att kroppen sprungit ett helt marathon och jag var på god väg att somna under den inledande avslappningsdelen.

Tidigare i dag gjorde jag två grymma intervjuer (helt otroligt med tanke på sömnkvot) och att sen få avsluta måndagen och inleda veckan med den här yogaklasssen. Jag känner mig lyckligt lottad. När jag kom ut efter yogan var känslan i kroppen underbart lugn och avslappnad och kvällen var hur vacker som helst. Kände mig yogig hela jag där jag strosade hemåt lite sådär vardagssalig. Riktigt tacksam är jag för att få lite sån känsla att varva med. Men nu ska jag runda av innan det här blir alldeles för flummigt och börjar lukta rökelse eller något.

Klockan har passerat 21 och ikväll betyder det redan duntäcke + pälsboll + grym bok.

1 kommentar:

Lisa sa...

Vilken fin måndag det blev för dig! Underbart! :)