lördag 14 juli 2012

Sommardöden?

Sara skrev någonstans att många bloggar just nu dör sommardöden. Jag känner mig lite träffad men det handlar inte så mycket bara om att det är sommar utan om att jag medvetet gett mig själv en ganska lugn vecka som start efter min förkylning från hell. Men det är ju tråkigt för bloggen! I måndags blev det beachträning i två timmar och med andra ord lite kickstart. Sen tog jag det lugnt i två dagar och firade min semester och pre minglade inför bröllopet i helgen. I torsdags kväll cyklade jag och Jens ut till hans föräldrar och jag fick svettas lite igen. Jag gissar att det blev totalt fyra mil och med tanke på hur lugnt vi tog det räknar jag det mest som ett längre transportpass. Ett riktigt härligt sådant. Solen sken, det var vindstilla och knappt en kotte ute på cykelbanorna. Det var sommardött alltså. Klart bättre och roligare (fritt fram!) i den analoga världen än i den digitala!
På toppen av Tranebergsbron i juli
Just nu är jag ungefär 100 mil norrut och i eftermiddag gifter sig min kusin. Jag sov till klockan 11 och hann inte med någon planerad powerwalk i morse, istället var jag två timmar hos frisören och har just nu en av stans snyggaste frisyrer med mest hårspray och flest hårnålar. Dock hann jag riva av 30 min bodyrock-träning innan planet lyfte igår. Kanske mitt mest effektiva träningspass genom tiderna på köksgolvet bredvid resväskan. I alla fall räknar jag mellan två och tre tränade pass den här veckan med förhoppning om ett fjärde och ett för första gången sedan i måndags tufft träningspass imorn!

Ikväll blir det fest och styrka och kondition för benen i form av dans! Kommande dagar kommer jag att börja kicka igång träningen igen, ingen sommardöd här inte. Wait and see!

1 kommentar:

Träningsglädje sa...

:) vad fina ni är tillsammans!