onsdag 25 juli 2012

Paddling i adriatiska havet

Vilken dag! Redan tidigt i morse strålade solen - fast att de hade sagt att det skulle regna - och jag älgade ner till poolen värre än en tysk turist för att greja två bra solstolar åt oss. Vi hamnade med utsikt över havet och lagom nära poolbaren och min nya favoritsmoothie här. Efter några timmars slappande beställde vi upp mat till vår balkong och intog energi inför eftermiddagens aktivitet. Vi skulle ut och paddla!


Långsamt knatade vi ner i våra flipflops till Hvars hamn där vi träffade Pacho som skulle vara vår guide i dag. Tillsammans med tre norrmän paddlade vi ut på ett vindstilla hav, runt öar och genom vikar innan vi kom fram till en liten och gullig klippstrand. Vi drack vin och åt glass (udda kombo) och Jens hann somna i sin solstol innan vi drog vidare. Och ja självklart hann vi bada också.  Det här var nånting annat än Brunnsviken hemma. Vilket j*vla väder! Vi var ute i drygt fyra timmar och efteråt var jag rejält mör i hela överkroppen. Enligt Pacho själv kunde jag min paddlingsteknik. Det var kul!

På väg tillbaka till hotellet njöt jag med alla sinnen. Hamnen dunkade av musik, båtarna låg tätt och solen stod fortfarande högt. Det var så där perfekt lagom varmt nu. Inte svettigt bara galet underbart. Och jag såg ut ungefär som ett saltkar... Efter dusch och lite vila åt vi en sen treättersmiddag "by the sea". Bra dag. Bra dag verkligen.


1 kommentar: