söndag 8 juli 2012

Första dygnet som mig själv igen

Igår levde jag ute på balkongen nästan hela dagen. Det var varmt och fuktigt, klar högsommarkänsla, och säkert en sån där dag när jag i vanliga fall hade varit på stranden (läs beachplanen) eller ute med cykeln på lämplig ö. Men jag hade precis blivit mig själv igen och lapade sol i en solstol hemifrån. 10 kvm 11 våningar upp på Kungsholmen är inte heller så tokigt. Dessutom läser jag en galet tjock och galet spännande bok just nu. Mmm. Mamma kom förbi och fikade och tog den andra solstolen i anspråk och några timmar senare putsade jag fönstren. Det var hög tid. Efter en kort paus inomhus på ICA Maxi tände jag och Jens grillen och vi blev kvar med majskolvarna, rosévinet, jordgubbarna och kladdkakan långt in på natten. Men då hade vi infravärme också. När jag låg och skulle somna ljusnade det utanför fönstret. En riktig balkongdag!

Och i dag, i dag vaknade jag med träningssug. Åh åh äntligen! Men inget förhastande här utan det blev promenad längs med Hornsbergs strand och en spontan utmaning i minigolf. Jens vann. Typiskt.

Tre dagar kvar och sen semester. Jag har krämat ut det sista av vardagen i afton och vikt tvätt och fixat matlådor till de få dagarna som är kvar. Ironiskt nog skrev jag precis innan jag blev sjuk att jag ju ätit så jäkla bra hela hösten, vintern och våren men sen inte riktigt visste vad som hänt sen. Jo jag gick typ ut och vädret tog över livet. Och så blev jag sjuk! Så nu blir det all in på bra mat och bra mellis - alltid. (Okej jämfört med medelsvensken äter jag bra men det hade kunnat vara en bättre försommar). Det betyder alltså alltid bra mat, men att det alltid går att komplettera med kladdkaka. Också.

Imorn förresten, då blir det beachträning igen. Yay jättemycket yay! Så i alla fall ja - detta är snart en träningsblogg igen. Håll ut.





4 kommentarer:

Linda O sa...

Vad läser du för bok? :-)

Erika sa...

Del två i Cirkel-triologin. Eld :)

Linda O sa...

Åh är de bra? Är lite nyfiken på dem :-)

Erika sa...

Älskar dom!