tisdag 24 juli 2012

Simning i öppet hav


Adriatiska havet ska vara en av de solsäkraste delarna runt Medelhavet men i dag har det häpnadsväckande nog regnat i några timmar. Sommaren 2012 ÄR sommaren när det regnade - överallt tydligen. Det har varit ganska kul att se alla kroater springa runt och kasta in soffdynor och knyta fast uteserveringarnas jätteparasoller i vinden. Här regnar det inte ofta säg. Vi fick en fin förmiddag vid poolen idag men när de mörka molnen hopade sig tog vi skydd för det stundande regnet och åt lunch nere på torget.

Sen hoppade vi i badkläderna igen och intog havet. Man har dragit upp tre stycken simbanor åtskilda med vita bojar som i vilken simhall som helst - förutom att det här är öppet hav med mycket salt i. Härlig grej tycker jag! Det är lite oklart hur långa banorna är men jag gissar ca 35 meter. Jag körde först 10 stycken längder i tuff-tuff-tempo, vilade en kort stund i vattnet och körde sedan 10 st längder till. Varannan längd simmade jag på en del genom vågorna och varannan längd tog jag det lite lugnare. Det var skönt att duscha efteråt och nu vilar jag på sängen med yoghurt och en banan med utsikt över ovan nämnda hav. Och solen, den är framme igen.

3 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Åh härligt det låter med simning :)

Marliina sa...

Härligt, jag vill tillbaka till havet jag med!

Hurtigt att blogga på semesern föresten!!

Jojohanna sa...

Doppade tårna i Storsjön idag. Inte badvänligt... Härligt med semester Njut vidare!