lördag 21 juli 2012

"Morgon"promenad och ready for take off

Om några timmar lyfter planet till Split i Kroatien och sen åker vi båt ut till ön Hvar. En vecka med 28 grader och sol. Samt några just nu utlovade åskväder. Jag har packat beachkläder, kvällskjolar och träningsprylar. Ja och så böcker förstås. Flera stycken.

I morse (läs förmiddags) hade jag egentligen på agendan att springa backintervaller. Men känslan i kroppen från igår fick mig att ändra mina planer. Jag har träningsvärk överallt. Frånskjutet hade blivit mediokert. Och jag har inte lust att gå sönder på fler sätt än jag redan gjort. Det känns ju som att man ska dra av något när som helst med såhär stela muskler. Så istället blev det en lagom lång och lagom rask promenad nere vid vattnet här på Kungsholmen. Jag älskar hur man kan följa vattenlinjen hela vägen från Essingeöarna ner till Kristineberg och Fredhäll, Hornsbergs strand och Västermalms strand. Det är så vackert med klippor, bryggor och lummig grönska om vart annat. I dag blev det mest de två senare stränderna. En fin start på dagen! Särskilt när Stockholm ligger ganska öde och molnen gjorde att strandbadarna lyste med sin frånvaro.





Inga kommentarer: