tisdag 10 juli 2012

Bars och mellis

Många har semester nu och då kanske ni har lite extra tid till att laga mat, baka och göra egna goda mellanmål och bars. Jag tänkte tipsa om mina favoriter i den senare kategorin. Passa på att testa dem någon dag i sommar när det regnar ute!

Hemgjorda proteinbars. Bra efter-träning-mellis!

Energikakor

Bananmuffins. Det här är snarare ett mellis än ett fika alltså. Men goda som fika också. Paleostil.

Chokladmuffins. Samma grej som de med banan. En mix av mellis och fika. Paleostil.

Orkar man inte baka egna trots att det är sommar och man är ledig - det finns ju rätt mycket mer kul man kan lägga sin tid på - då är min favorit-köpebar Vitargo Endurance!
Fika eller mellis? Både och?



4 kommentarer:

Snabbare, starkare, snyggare sa...

Bra tips - har bokmärkts! Fick ett litet ryck igår och fick för mig att jag ska testa att baka matmuffins på cocosmjöl, får väl se hur det går... ;)

Erika sa...

Åh, återkom med recept om de blev goda :)

Snorkkis sa...

Mm, och framför allt har man tid att sitta och fika och mumsa på dessa!

Jonna sa...

Jag älskar att baka men när jag jobbar finns det inte så mkt energi på kvällarna, eller jo, men den lägger jag på annat :) men en vilokväll som igår bakar jag gärna, helst matbröd! Är sugen på att ngn gång testa energibollar och likn. Chokladbollar kanske inte riktigt får kvala in där, men gott är det :)