torsdag 19 juli 2012

Onsdagsbeach


Det kändes som att jag inte hade spelat beach på evigheter igår men det var faktiskt "bara" en vecka sedan. Ändå en lite för lång intervall och så var jag och Sara rätt kassa båda två också. Jag vet inte riktigt varför men det stämde inte riktigt utom några få gånger. Vi började med några försvar- och anfallsövningar, bland annat tränade vi på att passa på ett dåligt mottag, mycket bra övning! Måste vi göra mera. Det gick i alla fall ganska bra men sen när vi väl skulle spela gick det inte alls lika bra. Och jag kände mig som en elefant i sanden. Min karriär som 100 och 200 meters sprintare kändes extremt avlägsen, vilket den också är. Jag blir aldrig så snabb igen. Någras stiliga block fick jag i alla fall till. Det är väldigt kul att blocka! Alltså när man verkligen blockar som i blockar ner bollen.

Sammanfattningsvis en bra träning från tränarsidan men med en medioker insats från två av deltagarna. Först var jag ganska sur. Vi förlorade vår avslutande match och jag brukar alltid trigga på tävling och var rätt besviken med det. Brukar inte vi vinna tänkte min hjärna? #kaxigt. Men jag vände det där tänket ganska snabbt och kom fram till att det inte kan gå bra på varenda träning. Tänk en elitidrottare och hur ofta de tränar - det går knappast bra varenda gång och inte deppar de ihop för det. Det enda jag saknar är en lite bättre analys över varför det inte gick så bra. Två fina cykelturer tur och retur Kärsön fick jag i alla fall också!

Ett sista tips: Är du missnöjd med dig själv, på tränings- eller tävlingsfronten eller något annat område? Känner du dig ful eller korkad? Funderar på vad du hade sagt till din bästa kompis om hon eller han haft samma tankar. Mmm... Sug på den du! Och var din egen bästa kompis.
Vacker regnbåge över beachplanerna på Kärsön igår ikväll


1 kommentar:

Jonna sa...

regnbågarna igår var otroliga! så vackert. och vilken bra slutkläm på ditt inlägg, det ska jag säga till mig själv just idag när jag känner mig finnig och ful...