måndag 9 juli 2012

Beachvolley at its best

Vilken kväll! Det kändes som att jag fick ta tillbaka hela min förlorade förra vecka på en enda kväll ikväll. Det var varmt ute, nästan lite klibbigt, men jag kunde inte låta bli att njuta. Jag var klart sugen på att dyka i från bryggan men först - beachträning!

Vi nötte mycket mottag och pass och i början undrade jag lite vad som hänt med mina mottag. Jag kände helt klart av att jag inte har spelat på drygt en vecka (och att den senaste gången vi spelade gick riktigt kasst) eller ja, över huvud taget inte rört mig alls. Men dom började ordna till sig vartefter träningen gick och passarna var jag riktigt nöjd med. Sara gjorde skitsnygga anfall och jag var oftast ganska nöjd med vårt spel när vi väl kommit igång. Jag blockade lite också och det gick okej. Nästan där känns det som. Inte sådär riktigt block mashine som jag skulle vilja även om Camilla tjaatade och tjaaatade om detta nya nick. Ett nick som jag tycker är roligt men kanske inte riktigt tycker att jag har gjort mig förtjänt av. Men - det är bra med en peppande tränare! På slutet blev det mer spel och tja, det gick helt okej. Framför allt var det åh så himla kul. Men lite flåsigt blev det allt. Jag brukar inte stå och väsa så mycket (#intervallträning) men i dag var det väl kanske lite tyngre. Kände mig ändå pigg och hoppas att jag slipper bakslag om jag vilar ett par dar nu innan nästa vända.

Svettig och klibbig blev man som sagt och sanden fastnade bättre än vanligt. Efteråt hade det verkligen passat fint att bada - också - men jag pausade med en Pucko och en ostmacka istället innan vi åkte in mot Kungsholmen igen.

Jag summerar en fullkomligt perfekt och fantastisk kväll! Det var sommar och jag var ute och njöt av den på bästa sätt. Jag har inte lust att träna nåt annat än beach framöver. Bara så att ni vet.
Jag och Camilla. Nån säger tydligen något hemskt skojigt. I alla fall enligt mig. Det kan ha varit Hannas kommentar "Det märks att ni båda två är vana att posera".



2 kommentarer:

Snabbare, starkare, snyggare sa...

Låter verkligen som en superhärlig kväll! Och apropå magar så verkar ju beach vara det man ska träna för att få tvättbräda... ;)

Erika sa...

Haha ja det är väl hyfsat fettförbrännande och corestärkande i alla fall :P