lördag 23 juli 2011

Vecka 29

Den här semesterveckan blev inte riktigt som jag hade trott. Jag har gjort det mesta jag hade tänkt göra men jag har tränat mycket mindre än jag trodde. Innan hade jag tänkt att en hel vecka hemma, det inbjuder ju till massor av bra träning samtidigt som jag hinner med andra saker. Cykel, yoga, styrketräning, ridning. Men de "andra sakerna" har helt fått ta överhanden. (Fast ridit har jag gjort!) Vartefter dagarna har gått har jag insett att det var just de sakerna som jag ville få tid för.  Träning hör till min vardag och är något jag alltid gör och hinner mer eller mindre. Men jag har haft en massa andra stående projekt som jag inte hunnit ta tag i. Det har jag gjort nu! Till exempel mitt fotoprojekt. Att välja ut mina bästa bilder, fixa ramar och hänga. Det tar sin lilla tid och är inget man snor ihop på ett par timmar efter jobbet en torsdag. Typ. Sådana saker har jag hållit på med, hemmaprojekt, och det har varit fantastiskt att ha tid! Och jag har varit på Ikea! Vant kryssade jag fram mellan barnfamiljerna en spörgenande torsdag och plockade åt mig ramar, lakan och galgar och exakt bara det jag skulle ha och ute 40 minuter senare. Effektiva Erika. Och ungefär varannan dag har solen gassat och jag har inte kunnat låta bli att parkera med tårna i vattnet och en bok under näsan. Inte ens beach har jag spelat (utom i regnet i måndags kväll) jag har bara... vilat. Nästa vecka jobbar jag några dagar och sen åker jag och Katten iväg. Jag gissar att det inte blir mer än ett par träningspass den veckan men sen är jag tillbaka i vardagen som vanligt. Bra och dåligt!

Jag och pappa var på Djurgården och Galärvarvet och tittade på båtar en dag. Sen åt vi lunch på Hasselbacken och glass på Lejonet & Björnen. En hel dag av att bara göra det man känner för. På kvällen just den dagen hann jag faktisk träna.

Inga kommentarer: