söndag 24 juli 2011

Sand mellan tårna

I sandlådan när det blåser 10 sekundmeter. Onekligen intressant spel. Men sol på näsan och goa tjejer! Jag och Lena plockade hem några matcher trots att vi båda är ganska ringrostiga. När det blåser får man plocka ner spelet och spela tight. Tryck på i motvind (här kan man vinna poäng!) och håll tillbaka i medvinden (svårast att spela i!) Vi fick till och med sidvind. Som vid havet. Jag övervägde att köra kondition och styrka på gymmet och verkligen låta kroppen jobba när det ändå blåste snudd på orkan ute. Men jag cyklade ner till sandlådan istället. Jag brände säkert färre kalorier och blev inte lika stark ikväll (det var ganska soft spelande), men själen blev mycket gladare av det här! Den här hösten ska jag träna för att bli: Glad, rörlig och stark inifrån och ut.

Inga kommentarer: