fredag 15 juli 2011

Springig


Jag har fortsatt semestertempot på Hasselö i Västerviks skärgård. Det har varit typisk svensk sommar med sol och lite stackmoln och sådär mellanvarmt. I förmiddags cyklade vi till Sladö och jag fotade ivrigt kor och hästar innan vi la oss på solvarma klippor. Väl hemma somnade jag med boken på gräsmattan och när jag vaknade till liv var huvudet sömnigt men kroppen rastlös. Molnen hopade sig och jag fick ett av mina löparryck.

Nästan 7km på mjuka stigar innan jag oväntat kom ut vid havet. Inte så bra lokalsinne. För ovanlighetens skull gick det bra att springa i dag. Bara vänsterknät kändes av litegrann. Och det jag fick hemska skavsår under fötterna! Men det är kul att springa i skogen.
Gick utfallsgång hem och i afton har vi smaskat i oss trerätters och merlovin. Blue Steel på tv med en påse godis.

Rätt bra så!

1 kommentar:

Katten sa...

Fint, du kan ju det där :) "somna med bok på gräsmattan"... Kanske själva definitionen av semester!