onsdag 20 juli 2011

Spontanträning

Jag har blivit stark!
 Jag är inte direkt känd för min spontanitet men igår var jag faktiskt det. Jag packade ner frukosten och intog den och tidningen på bryggan. Sol, glittrande vatten och rosa tånaglar och väldigt lite folk. Efter ett par timmar i ryggläge var jag dock rastlös - en väl uttalad egenskap jämfört med spontaniteten... Cyklade hem och fann plötsligt mig själv planterandes om blommor. När jag ändå var igång putsade jag mina fönster och strök en hög med tvätt. Trots solsken? Efteråt var jag lite träningssugen. Jag hade tänkt cykla några mil men en middag på Mälarpaviljongen stundade och det fanns inte riktigt tid. Såg att ett skivstångspass (body pump) började på Friskis om 40 min och jag slängde snabbt i mig lite hel bulgur med lammkorv, tomater och turkisk yoghurt, bytte om och sprang ner. Jag hann bara plocka ut min biljett innan det var raka vägen in i salen. Jag brukar vara på plats i god tid, nära dörren, mån om min favoritplats. Ja, jag är jättesvensk apropå egenskaper. Det här var helt nytt! Min favoritplats fick jag ändå och plötsligt var jag igång på ett skivstångspass.

Minns inte när jag senast var på ett sånt träningspass, är nog nästan ett år sedan sist, men det var kul att träna med andra människor och till bra musik. Jag var jättenöjd. Jag var lite osäker på vikterna och tog samma färger som jag brukade ha förut. Jag mindes alltså färgerna och inte så mycket vikterna. Det var extremt lätt. Extremt. Benen lyckades jag tuffa till genom att ha stången framför mig istället för på axlarna och genom att vända tidigt i knäböjen och aldrig vila. Men marklyften och rodden var liksom ingenting. Men eftersom jag haft så mycket problem med ryggen tänkte jag att det var lika bra. Försökte vara glad över att jag utvecklats till en riktig oxe istället! Armarna var lika apjobbiga som vanligt och magen, min favorit, var som vanligt rolig att grilla. Ska sno med mig några övningar till gymmet!

I dag ömmar axlarna och undersidan av armarna. Känns skönt! Jag och pappa har cyklat omkring på Djurgården hela dagen, badat, ätit lunch och fikat. En väldigt aktiv vilodag. Det är riktigt, rikigt härligt att ha semester och bara vara hemma. Särskilt i en sån här underbar jäkla toppenstad med hela familjen runt knuten!

1 kommentar:

Katten sa...

Mäh, vem fotade?! :)