tisdag 26 juli 2011

Du är vad du äter

Mark Menjivar från San Antonio, Texas, har under 365 dagar rest runt och fotograferat olika människors kylskåp. You Are What You Eat is a series of portraits made by examining the interiors of refrigerators in homes across the United States.

Här finns ett urval av alla kylskåp Mark fotograferat.

"For three years I traveled around the country exploring food issues. The more time I spent speaking and listening to individual stories, the more I began to think about the foods we consume and the effects they have on us as individuals and communities.
"One person likened the question, “May I photograph the interior of your fridge?” to asking someone to pose nude for the camera.

På förekommen anledning: Detta är inte min kyl alltså

5 kommentarer:

Jonas sa...

Är det miniflaskor med snaps du gömt högst upp? ;)

Erika sa...

Det där är inte min kyl! Det är nån i Texas...

Erika sa...

Det där är inte min kyl! Det är nån i Texas...

Jonas sa...

Posta bild på din kyl också!

Anonym sa...

Jag postar en bild på min kyl när du skaffar en blogg :) Eller på annat vis avslöjar ngt om dig själv!

Jag ska resa bort... Min kyl ekar..

/Erika