lördag 2 juli 2011

Jiihaa!


I dag åker jag hit.  Bonanza Creek Country Ranch i Montana, USA. Dit har jag velat åka och rida och flytta boskap mellan betesmarkerna sedan jag var 12 och såg Mannen som kunde tala med hästar. Montana verkar vara häpnadsväckande vackert. Och hästarna spelar en stor roll. Jag undrar vilken quarterhäst som kommer att bli min nästa vecka. På dagarna är det 30 grader och sol men på nätterna är det inte mer än 11 grader. Jag har stuvat ner bommulsklänningar och fleecetröjor och givetvis ridbyxor och solkräm. Montana ligger långt västerut precis under Kanada och landskapet präglas av berg, sjöar och stora slätter. Jag säger wow! Det är ett av mina favoritlandskap. Som ett super sized Hälsingland tänker jag.

Jag har laddat med hallon- och rabarbersmoothie (hallon och rabarberkesella) och checkar snart in (bokstavligen!) på Arlanda terminal 5. Först Amsterdam, sen Minneapolis (nästan tillbaka där jag bodde ett helt år!) och sen Bozeman, Montana imorgon bitti svensk tid.


Jag och världens finaste häst Robin Hood. Han var min och min bästa kompis i 15 år.

Hej dåååå!

2 kommentarer:

annastei sa...

Låter som en sjukt kul resa - ha så roligt!

Träningsglädje sa...

hoppas du har det bra där borta!!!