lördag 30 juli 2011

Bikramyoga i Malmö


Jag och Katten är i Malmö på Swedish Beach Tour och SM. I år spelar inte den skadedrabbade kråkan (mixed förra året med Jens) utan jag sitter på läktaren med en latte. Och fleecetröja. Solen har hittills inte visat sig och vädret har inte förstått att beach är en sommarsport. Istället fick jag värme på Bikramyoga i Malmö igår morse. En jättemysig och personlig yogastudio som jag verkligen rekommenderar alla skåningar eller ni som åker hit på besök! Bikramyoga ÄR varmt. Jag hade samma puls som under ett löppass och yogan förenar därmed både kondition, styrka och rörlighet. Efteråt mår man som en prinsessa! Och det var det jag höll i tankarna under den 90 minuter långa klassen. Det var jobbigare än sist men genom en lugn andning genom näsan höll jag illamåendet och tillfällena av yrsel under kontroll. Utmaning ja absolut!

Jag fick ett personligt välkomnande av Beata i början av klassen och kände mig väldigt "synlig". Helst ville jag bara smälta in men vartefter tiden gick blev jag allt mer hemma och fick beröm för hur jag använde mina "långa, snygga, starka ben".

På kvällen blev det god mat, rött vin och alkoholfria drinkar med gänget. Idag känns passet på ett bra sätt i kroppen när jag sätter mig på en mulen om än ganska varm läktare framför Sveriges bästa beach

Inga kommentarer: