fredag 31 augusti 2012

Mellanmål för busväder

Vilket s*itväder det är utomhus rent ut sagt. Jag lät cykeln stanna kvar hemma i morse och tog tunnelbanan till jobbet, en mindre kul upplevelse - som vanligt! Väl framme på kontoret har det varit en ganska lugn och mysig dag medan regnet har smattrat på rutorna. Jag har bara varit ute en kort sväng för att köpa lite mellis. Jag har i princip alltid med mig eget mellis men rutinerna verkar ruckade med tunnelbana istället för cykel osv. Dessutom bor jag i en väska just nu under lägenhetsförsäljning och jag orkade bara inte pyssla ihop hur många lådor som helst. Matlåda hade jag! Torsk i ugn, panerad med mandel och så äpple och quineoa till.

Istället köpte jag en liten burk med gröt, blåbär, aprikos och vanilj. Jag toppade med mjölk och några skivor banan. Avslutade med en Yalladricka - den där nya med mindre socker och mer protein. Det fick duga som mellanmål idag och är klart bättre än Chokladfabriken. Vi har egen entré dit och halva priset på hela sortimentet... Gröt kändes som perfekt och mysigt mellis när det är ruggväder ute!


1 kommentar:

Ulrika sa...

Läser ikapp här och satte just i halsen - sa du halva priset på Chokladfabriken!? Oh my god.