tisdag 21 augusti 2012

Höstbeach?

Igår kände vi höstluften smyga i hörnen runt beachplanen. Det var varmt och skönt på dagen men när vi klev ur bilen på Kärsön var det kyligt och blåste kalla vindar. Burr. Jag spelade i underställ och funktionströja och det var nästan kallt om fötterna. Nu kommer hösten. Det gör inte så mycket men visst kunde sommaren ha varit lite längre för då hade beachsäsongen varit längre också! Igår var sista måndagsträningen utomhus för säsongen eftersom vi har bantid först klockan 19. #solnedgång Det är ett alldeles för tydligt tecken på vad som komma skall. Men först, turnering på lördag som sagt!

Vi spelade mycket igår. Kul, för när det blir höst på riktigt och vi går inomhus och tränar kommer vi börja om med teknikgrejer, spela bagger och passa och kanske börja anfalla igen efter jul... Om man ska hårddra. Har funderat på om jag både ska orka träna två dagar i veckan och spela seriespel en dag. Sandlådan ligger trots allt ända ute i Södertälje…Det är inte viljan som saknas utan snarare energin till pendeltåget…

Det gick bra igår och jag tycker vi lyckades behålla vårt fighting mode sedan förra träningen. Jag hoppas vi kommer kunna plocka fram samma spel på lördag! Vi gick på alla bollar och verkligen slet för att plocka poäng. Jag älskar den där känslan när man känner att benen verkligen rör på sig och kroppen är laddad. Jämna och bra matcher blev det också och vi avslutade precis sådär sandiga och svettiga som man ska vara. På slutet var det dock ganska knepigt med sikten. Det skymde och jag fick svårt med avståndsbedömningen. När vi satt i bilen strax efter nio var det kolsvart. Lite sentimental blir man allt.


På jobbet i morse utbrast min kollega att när hon vaknade hade hon fått tända sänglampan. Jag drog samma slutsats när jag slog upp mina gröna en stund innan halv åtta. Nu gäller det att börja ladda för vinterhalvåret. Jag hoppas på en fin höst och fortfarande många träningspass utomhus!

Inga kommentarer: