fredag 17 augusti 2012

Höstplaner?


Alltså det här med träningen. Jag kommer inte riktigt igång. Jag vet inte riktigt vad jag vill göra heller. Jag har väl i och för sig aldrig lagt av heller. I sommar har jag både cyklat och sprungit, styrketränat och spelat beach. Jag har klämt in en hel del effektiva hemmaträningspass också. Jag är helt klart nöjd med semesterns aktivitetskonto. Men i höst skulle jag vilja ha ett eller flera konkreta mål. Vad är målet med alla timmar i sandlådan? Vill jag bli snabb, stark, smidig eller all of the above när jag tränar utanför sanden? Ja helst. Jag brukar vara rätt bra på att motivera mig själv och sätta mål. Men just nu har jag inga bra idéer. Det kanske ger sig bara det blir lite mörkare och kallare och man ”måste” gå in och träna. Mer uppstyrt. På sommarhalvåret styr vädret i princip all min träning. T ex ikväll, det blir paddling om solen skiner och gymmet om det regnar. Och så vidare. Det är skönt att vara igång, att röra på sig. Jag transportcyklar ju som att det vore en tävling. Men jag vill mer än att träna Bodyrock-pass hemma och vara "igång". Det suget är riktigt starkt nu. Frågan är vad jag ska sikta på, var ska jag kanalisera energin?

Vilka är era höstmål och höstplaner? Skicka mig gärna massor av inspiration!

4 kommentarer:

Katten sa...

Jag har haft samma tankar, kring träning men också livet i stort som du vet. Fasen vad man kan längta efter ett facit ibland!

Snorkkis sa...

Den karamellen tåls att suga på. Förra året hade jag en del mål prestationsmässigt men i år har jag bara lallat runt, och faktiskt har det varit skönt det med.

Hoppas du kommer på några motiverande mål!

Malin sa...

Försöker ha "ha roligt" som övergripande mål, men det som motiverar mig till de tråkiga styrkepassen är:

Lidingöloppet i slutet på september
Tjejvasan i mars.

Dvs:
Starka ben, bål och armar för att kunna njuta mer av all längdåkning jag hoppas kunna klämma in.

Ser fram emot att gå på mer roliga gruppträningspass: Dans, Combat, Box och även hinna med lite inneklättring då och då... :)

Marliina sa...

Börja dansa! Man föds inte att vara bra på det utan det är något man får träna upp... Det är hårt i början men sedan blir det helt galet skoj! Sann glädje!