fredag 17 augusti 2012

Fredagsfys och fredagsmys!

Allra längst in och längst ner är känslan fantastisk. Den är fantastiskt bra, fantastiskt lugn och fantastiskt trygg. Det känns rätt. Längre ut rör sig känslorna snabbare fram och tillbaka, upp och ner och kan inte riktigt landa. Prognoser för bostadsmarknaden och ränteuträkningar trängs med tankar om det är sådär att kärleken verkligen vinner över allt (hoppas det!) och så vidare. Men de där känslorna lyckas inte riktigt rubba grundkänslan – att det är såhär det ska vara och att det är väldigt bra, att jag är väldigt säker och väldigt nöjd. Jag och Jens har köpt lägenhet* tillsammans. I höst flyttar vi – inte alls särskilt långt – till tre rum och två balkonger. Lägenheten ligger ett stenkast från min nuvarande och var just precis den vi helst ville ha med både morgon- och kvällssol och bara så himla fin. Och så ”fick” vi den! Jag vill säga som när jag var fyra: vi åker hem och hämtar katterna och flyttar in direkt!

Och hur firar man det då? Till att börja med en rejäl genomkörare på gymmet! Vi hade tänkt paddla men i eftermiddags regnade det ju igen och på cykeln på väg hem från jobbet var det liksom lite svalt så jag bangade. När jag travade ner till vikterna sken dock solen och det var riktigt skönt ute men sak samma. De senaste kvällarna har jag varit slut i huvud, armar och ben - ja överallt och absolut inte orkat träna. Trist. Igår kväll konstaterade jag att en nio timmarsnatt var vad jag behövde. Sagt och gjort. Var som en ny människa idag redo för kontraktsrivning och hård träning.

Jag och Jens körde ett av mina tabatapass, styrka och en del kondition också för hela kroppen. Mest uthållighetsträning men även lite explosivitet beroende på hur man lägger upp det. Men jo - det är många reps så vill man verkligen bli explosiv ska man nog göra något annat. Jag ville mest kötta, svettas och bygga styrka. Bli helt slut. Passet hittar ni här. Vi hann inte riktigt klart innan Friskis stängde kl 19 men avslutade passet på gräsmattan utanför. Gilla sommar!

Hemma igen firade vi med spagetti och köttfärssås. Och bubbel. Det känns ganska mycket som vi. Och det känns bra det här "vi".




1 kommentar:

Ulrika sa...

Vilket härligt inlägg! Du verkar så nöjd! Och stort grattis till kärleken och lägenheten. Vi får fora ordentligt när jag är tillbaka i stan.