onsdag 22 augusti 2012

Ass kicking workout


Eftersom det blev ett styrkepass igår byttes dagens planerade gymträning ut mot pyramidintervaller. Jag hade tänkt springa men bangade regnet och bestämde mig för en nygammal favorit - crosstrainern! Man blir less ganska snabbt men den är verkligen effektiv samtidigt som den är väldigt skonsam. Bra konditionsträning om man inte kan springa och kanske inte heller cykla. Jag upptäckte den när jag var skadad förra våren och hade inte höga tankar om den först men jäklar - den är bra!

I dag körde jag alltså pyramider 1+2+3+4+4+3+2+1 minuter. Vilade halva tiden som intervallen jag precis kört. Batteriet på min pulsklocka är slut men ärligt talat - man kan köra intervaller även utan klocka! Jag gick ut ganska tufft och tänkte att ja det här är ju tungt men helt okej så när 1 minut blev 2 minuter höll jag samma tempo. När 3 minutersintervallen stod på tur tänkte jag att nu måste jag backa lite för att hålla jämt tempo passet igenom. Men jag kände snabbt att jag inte tänkte mesa idag. Den känslan behöll jag genom hela passet och tog verkligen i till max i varje intervall. "Nu ska jag utmana mig själv, pusha mig själv!" Och det gjorde jag.

Laddade om med dusch och sen middag i soffan. Mådde verkligen så himla gott men var också h e l t schluuuut. Betydligt tröttare efter gårdagens styrka eller måndagens två timmarspass i sanden. Och vet ni vad som väntade. Jag och Jens skulle släpa hem ett okänt antal flyttkartonger från kompisar som åker bort på fredag. Jag orkade knappt med promenaden dit och såg inte fram emot hemsläpandet. I regn. Men vi är ett fint team Jens och jag - det är roligt att göra saker ihop! Och ja well, det var väl mest Jens som släpade och jag höll paraplyet ovanför oss och tjatade om bakelser. Väl hemma igen fanns det glass, tur det! Och nu är vi med andra ord tillbaka i soffan. Sweet.

Inga kommentarer: