torsdag 2 augusti 2012

Återhämtningstur

I dag är en sån där dag då man borde ha varit ute och badat. Varmt och soligt om än lite stormigt. Jag har pysslat med annat, mina bilder från Kroatien till exempel, men tog mig i alla fall ut på den där turen runt Kungsholmen. En och en halv timma tog det att följa vattenlinjen nästan hela vägen runt - jag tjuvade lite för att gå förbi ICA* på vägen hem. En bra promenad för trötta ben sedan gårdagens brasseträning.

Vi körde på i 90 minuter och tränade mycket mottag/försvar och pass. Många nyttiga övningar och som alltid högt tempo på gränsen till lite crazy. Sammanslaget med cyklingen dit och hem kändes det i mina ben senare på kvällen som fått jobba hårt de senaste två dagarna. Hade nån tanke på gymmet idag men njäää... Imorn sticker jag ut till landet resten av semestern. Ä n t l i g e n. Garanterat gymfritt men säkerligen inte träningsfritt. Racern ska få följa med! I övrigt blir man ju ganska lat av att vara ledig så här länge. Jag utför inte mycket om dagarna just nu ...

* Har känt mig lite som en hemmafru i veckan förutom att jag inte lagat middag på kvällarna - det har den arbetande mannen gjort. Funderar på om det kan vara min tur nu?


1 kommentar:

Snorkkis sa...

Skönt att inte göra något "nyttigt". Tror det är viktigt att kunna slappna av och tycka att det är ok att just göra inget. Låter som semestern i övrigt varit härlig och träningsrik!