fredag 8 april 2011

Kör bara kör

Det blev spinning igår ändå. Det hade varit jättekul att skriva att jag trotsade vädergudarna och med öppet sinne gav mig ut och bara såg stormvindarna som positiva i sann träningsblogganda men tyvärr. Jag valde faktiskt spinning efter att ha cyklat hem med grus och löv i ögonen och studerat mina omkullvälta balkongmöbler och så vidare. Jag ångrade mig inte.


Spinning Intensiv med Malin på Friskis Lindhagen var intensivt i ordets rätta bemärkelse. JAMEN KÖÖÖR DÅ! ekade hon ut över spinningsalen medan folk redan cyklade som besatta. "Ni drar inte av motstånd om inte jag säger till!" Malin sa aldrig till. Det enda ordet jag hörde under 50 minuter var "plusa". Och Malin var hela tiden på ett fantastiskt humör trots att det tydligen var veckans femte spinningpass för henne. Vi stod upp och trampade intervaller i vad som verkade vara en evighet, vi cyklade tyngre och tyngre backar och sen satt vi ner och trampade ännu fortare. KÖÖÖÖR! KÖÖÖÖR BARA! Jag kunde knappt hålla mig för asgarv och cyklade för livet.

Enda gången jag enkelt höll mig för skratt var när Malin sa att "om ni tjejer vill ha en snygg bikinirumpa...". What? Om vi tjejer? Till att börja med spinnar jag verkligen inte för att få en snygg bikinirumpa. För det andra föredrar jag att inte bli påtvingad skönhetsideal uteslutande för att jag är tjej medan killarna inte behöver bry sig om sina strandkroppar. Den intervallen gick inte snabbt och jag förväntar mig slippa sånt på Friskis & Svettis.

Det var ett helt galet pass men väldigt kul förutom ovanstående minus. Och benet höll hela vägen. Jag hade faktiskt inte trott att det skulle fixa ett sånt pass. Men jag ville testa vad det höll för. Jag testade mina ytterlägen försiktigt efteråt men nä, det kändes precis som innan. Och inte var jag sämre i morse heller. Fantastic.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Fantastiskt är ordet. Och du kom lite lite närmre Vättern.. :-)

kurry sa...

Åååh vad jag också skulle bli sur på kommentaren. Tänk att till och med kvinnliga träningsledare tror att kvinnor tränar främst för att bli SNYGGA. Inte starka, SNYGGA!

ÄtaTränaKämpa sa...

Sådana där kommentarer kan förstöra ett i annars fantastiskt pass för mig, i gymmet vill jag INTE bli påtvingad skönhetsideal utavcinstrutörerna. De finns ändå där och är väl ett stort skäl till att folk inte hittar glädjen i träningen och inte tränar för sin egen skull.