torsdag 14 april 2011

Apropå mat...

Jag och mammaledig kollega sms-diskuterar flitigt var vi ska inta vår gemensamma lunch imorgon. Jag har spanat hamburgare på lammfärs med klyftpotatis i Kungsträdgården för 130 kronor och tänk om det är lika varmt i solen imorn?

Kollega: Eller så äter vi på Max, där kostar inte hamburgarna 130.
Erika: Är det gott? Ja kanske om man kan sitta ute...
Kollega: Äter inte du ganska ofta på Max?

Ofta?! Vilket påhopp!

En annan kollega bad mig nån gång att blogga om vad jag äter en helt vanlig dag. Ena kollegan tycker jag är nyttigheten personifierad och den andra tycker jag äter som en häst utan att det syns. Här har ni gårdagens mat. En ganska typisk Erika-meny.

Frukost: 07:30 - Smoothie på havregryn, linfrön, Verums filmjölk, lättmjölk, ett ägg, en banan, en näve hallon. Omega3-tillskott. Äter inte fisk.

Lunch: 12:30 - Blodpudding, nästan ett helt paket, riven vitkål, lingon, apelsinjuice. Järntablett. (Kör vi så kör vi). Har lite järnbrist.

Mellis: Keso, kiwi, hasselnötter knäckebröd med avokado. Lite senare Fun light Red Berry med kolsyrat vatten. Istället för godis...

Middag: Chilikryddad kyckling med blomkålsmos. Lättmjölk.

Mellis efter träning (en dryg timma med intervaller + lättare styrketräning) : Gröt med ett äpple, mjölk och kanel. Vaniljkesella med blåbär. 2 chokladbitar. Mellis och dessert kanske. Two in one liksom.

Förutom träningen bjöd den här dagen på fyra cykelturer i ganska snabbt tempo, knappa 20 min var. Max-burgare är inte så himla gott. Det är nödmat för mig. Som nödmat är det finfint.

2 kommentarer:

Träningsglädje sa...

haha jag älskar dina matvanor!!! du vet det där programmet där man byter plats med någon annan? de brukar ha 1 supertjock person som bara äter chips och choklad, och en suuuupersmal som äter en halv morot. de byter matvanor med varandra i en vecka iaf, rätt lustigt. vi skulle göra likadant! fast, jag ser iof ingen vits med att du skulle äta som jag...

Erika sa...

Haha vad du är rolig. Det vore kul att testa. Men jag skulle säkert dö av energy fail. Iaf om jag måste äta lunch kl 17 och sånt :)