måndag 10 september 2012

Träningsveckan

Den här veckan blir ingen riktig träningsvecka. Det beror mest på att jag är på tvådagarskonferens med jobbet delar av den. Imorgon kväll skulle jag förstås kunna riva av ett överkroppspass på gymmet eller inne på mitt eget hotellrum. På mitt rum skulle jag under de 90 minuter egen tid jag har också kunna sova innan middagen. Min klocka ringer nämligen 04:30 imorn bitti och middagen serveras kl 20. Åt hundra personer. Och så fortsätter det nästa dag. Så first things first liksom. Om jag tränar blir det verkligen bara bonus och vill jag sova kommer jag utan tvekan att göra det.

Ikväll stack jag i alla fall ner och spinnade efter jobbet. Det var det där måndagspasset klockan 18, ett intensivpass som länge var mitt stående pass i kalendern för Adam. I höst verkar det dock vara en ny instruktör på den tiden och tyvärr. Hon var inte alls lika bra. Det kommer inte bli mer spinning på måndagskvällarna. Bland annat körde vi till "tonerna" av hårdrock och intervaller till Eminem. Ursäkta? Jag bara struntade i allt ihop och låtsades att jag höll på att klättra upp för ett tungt, segt berg istället. Och så återhämtade vi oss ståendes. Allt var rätt knäppt. (Tur att det finns en grym instruktör som håller lunchklasser på måndagar på SATS precis bredvid jobbet...)

På torsdag ska jag i alla fall spela beachvolley. Det blir säsongspremiär för inomhusträning (faktiskt roligt ändå!) och därmed en sen kväll. Sandlådan ligger långt bort... På fredag har jag lovat att dricka lite drinkar. I alla fall tills att jag stupar på min post.

Helgen blir nog mer aktiv. Bland annat ska vi köpa ny säng på Ikea och det innebär några mil cykel. Fast inte till Ikea utan till bilen och garaget där vår säng ska stå tills vi får våra nya lägenhet. Och så är det beachträning på söndag igen.

Så ja - det beror väl på vem man frågar om jag tränar lite, lagom eller mycket i veckan. Enligt mig själv ganska perfekt med hänsyn till övriga aktiviteter.

1 kommentar:

Katten sa...

På konferens...? NTC :) Du får gärna rapportera resultatet av er sängscouting - vill också köpa ny, men pallar inte göra researchen..:)