måndag 17 september 2012

En ny vana?

Jag skulle vilja att lunchklasserna för Jessica blev en ny vana. Jag har dock inget SATS-kort utan cyklar som gäst och frågan är hur ofta jag får göra det? Sara som är medlem får ju till exempel inte glömma sitt kort mer än tre gånger för då? Ja vad händer då egentligen? Jag gillar inte SATS* lika mycket som Friskis men däremot är Jessica den bästa instruktör jag cyklat för - överlägset! Som Sara sa "Man lär sig något nytt varenda gång!". Kan man ha kort bara på hennes klasser? Helst skulle jag även vilja att sällskap av Sara också blev en vana. I hennes blogg finns en bild på hur hon ser ut idag. Jag ser ut såhär framför min datorskärm. Jag funderar på om det är dags att ta en paus och köpa varm choklad på Chokladfabriken?



*Det här med att vara platinablond och använda mycket smink? I omklädningsrummet känns det som att man gör parodi på SATS fast att det är just där vi är. Kanske spelar adressen in lika mycket men på Friskis City ett kvarter bort är det ju inte sådär. Jag skulle gärna ha ett Friskiskort till deras gym och en del klasser och ett SATS-kort till alla Jessicas klasser. Jag vill testa hennes yoga jättejättemycket också. Sen skulle jag nog helst duscha hemma precis som Sara. Jag är ju bara rågblond och utan en enda slinga.

5 kommentarer:

Marliina sa...

Det viktiga är väl att ledarna är bra, gymet rent och snyggt och att man blir motiverad av stället. Jag har testat gym lite överallt men en gymkedja som slår SATS har jag fortfarande inte hittat. Tycker framför allt deras fitnessklasser är av TOPPnivå vilket för mig är det viktigaste! Love it!
Ps. jag duschar alltid hemma... ;)

Erika sa...

Det viktiga är även priset skulle jag säga med många fritidsintressen. Viktigt är också attityden och atmosfären bland personal och övriga tränande.

Men har man framför allt gymmet/fintess eller likn som sitt intresse och inte dessutom ett beachkort, en dyr racer och intressen som skidåkning etc etc som dessutom kostar pengar i turneringar, tävlingar och resor skulle jag absolut vara beredd att betala priset på SATS.

Katten sa...

Jag har aldrig gillat SATS attityd av "var glad att du får betala skjortan och vara kund hos oss, och kom ihåg att du inte får något gratis här" typ. Plus att de konsekvent hade 80% av konditionsmaskinerna trasiga på Kungsholmsbron. Fick också bannor om jag inte hade kortet med, medan friskis aldrig sagt något. De behöver släppa lite på Stockholmsattityden på SATS och fokusera på kunden som individ, inte bara som plånbok!

Katten sa...

Vore det förresten inte på tiden med kortlöst medlemskap snart?

Träningsglädje sa...

fram för kortlöst medlemsskap! och att göra måndagsspinningen till en vana!!