tisdag 4 september 2012

Helkroppspass med TRX

Tisdag igen och jag och Vilma träffades åter under ett stort träd i Rålis. Ikväll körde vi ett svidande pass för hela kroppen med Vilmas TRX. Programmet hade hennes egen PT satt ihop vilket gjorde att det kändes extra bra. Vi blandade utfallssteg som även involverade överkroppen, enbensknäböj och hopp med olika övningar för överkroppen och coremuskulaturen. Riktigt effektivt!

Min favoritövning tror jag var de djupa knäböjen med hopp. Riktigt jobbigt och riktigt bra träning för en beachspelare. Passet innehöll även flera övningar som involverade ryggen och det gillade jag.

Halvvägs in i passet kom jag på att mina ben egentligen hade vilodag idag ju men trots att de fick ett bonuspass kändes de fräscha. Imorn får de nog faktiskt inte heller vila. Har några bra träningspass på raken i ryggen nu och då blir jag alltid taggad på mera liksom.









2 kommentarer:

Maria sa...

TRX verkar vara toppenträning för hela kroppen. Vi har "tillverkat" en egen variant som hänger ute i körsbärsträdet. Funkar bra den med. Har bara lärt mig övningar genom olika bloggar & Youtube men skulle vilja gå en "kurs" någon gång ..
=)

Erika sa...

Man kan lära sig väldigt mycket bara av Youtube och nätet :) Kolla t ex dintraning.se