fredag 14 september 2012

Beachträning inklusive "genväg"

Jaha med dagens väder record känns det ju ganska passande att det var säsongspremiär för beachträning inomhus igår kväll. Det stormar som sjutton ute och jag hoppas att balkongmöbler och cyklar står kvar ikväll...

Igår tränade vi mest side out-spel. Side out innebär att det är ditt lag som har servat och motståndarna som har första anfallet - som ni ska försvara. Det började lite tveksamt tycker jag men sen bytte jag och spelade med Sara, min originalpartner, och då blev det mycket mer avslappnat och gick riktigt, riktigt bra. Jag var verkligen nöjd med vår insats! En grej vi körde var att ett lag stod på ena sidan och två lag på den andra. De två lagen skulle tillsammans vinna 10 bollar, sen fick ena laget gå över. Jag och Sara gick över och sen stod vi kvar där rätt länge...

Vägen till träningen var en historia i sig. De bygger om ute i Södertälje och vi följde pliktskyldigt de oranga skyltarna. Nog verkade vägen vi svängde upp på ganska smal men jo här måste det ju vara tänkte vi och uppmuntrade Lena att fortsätta framåt. Charlotte sa på skämt att egentligen kanske vi följer en orienteringsslinga och ganska snart verkade hon faktiskt få helt rätt. Vi var uppenbarligen på en gångstig ute i skogen med bara ett pyttelitet staket skilde oss från en brant sluttning ner mot havet. För att komma vidare när vi överlevt den förskräckelsen fick vi sicksacka mellan tallar och över gräsmattor innan vi till slut mer eller mindre satt fast mellan ett byggstaket och en skogsdunge. Tårarna rann och samtliga passagerare låg dubbelvikta av skratt i sina respektive säten. Det hela påminde lite om när jag var ungefär 22 och vi försökte parkera i Berzeli park... Lyckligtvis kunde vi till slut vända bilen och ta oss ut genom en lekplats. Vi fick älga in i sandlådan bara en kvart sena. Klart underhållande start på kvällen!

I övrigt är jag mest trött. Dränerad. Känns som att jag balanserar på en fin linje för att inte plocka upp något av alla virus som cirkulerar just nu. Jag tycker att jag har lyckats ganska bra med att sova i veckan - tills i natt när jag knappt sov alls - men nu är det ju helg! Hoppas på att vara en ny människa utan mosigt huvud på måndag. Mer som en lärka liksom. Och äta bra saker kan man ju alltid göra oavsett sömnkonto.
Beachvolley i Florida


Inga kommentarer: