tisdag 11 september 2012

Crossfit Cindy: Hotellträning

Jag både orkade och hann träna mellan dagens fullspäckade program och middag! Faktiskt är jag uppriktigt förvånad, framför allt att över jag orkade. Jag valde enklast och effektivast möjliga variant av träning - egen kroppsvikt på rummet. En modifierad variant av crossfitens "Cindy". Under 20 minuter körde jag 10 armhävningar, 10 crunches, 10 knäböj. Jag hann totalt 16 stycken varv. Det var inget maxpass men jag är riktigt nöjd över att ha lyckats få darriga armar och mjölksyra i benen samma dag som jag klivit upp före kl 05.

Och vet ni. Middagen serveras först klockan 20 och jag var skithungrig efter min Cindy. Jag sätter högt värde på att inte bli sjuk och när jag både sovit lite, tränat och är riktigt hungrig efteråt - då beställer jag upp en skitdyr (och skitgod) räkmacka på rummet innan fördrinken!
Effektiv hotellträning ftw! Kräver minimalt med packning. Ett par shorts och en sporttopp. Klart!


5 kommentarer:

Elin sa...

Åh, räkmacka. Den såg hur god ut som helst!

Snorkkis sa...

Perfekt. Cindy ska jag komma ihåg!

Jojohanna sa...

Åh, nästa gång jag bor på hotell (typ år 2024) ska jag också beställa någonting skitdyrt och gott innan middagen. Tack för tipset. Och bra jobbat med träningen!

Marliina sa...

Grymt söt träningstopp! Och salladen ser riktigt mumsig ut :)

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Vilket bra upplägg: effektiv träning och super god räkmacka. Kan behövas med en så intensiv dag!