söndag 30 september 2012

Ååå åka pendeltåg

I dag tog jag pendeltåget till träningen i Södertälje. Det händer ytterst sällan. Jag hatar alla former av att åka kommunalt och tar min cykel överallt. Utom till Södertälje, dit brukar jag åka bil. I dag påmindes jag om varför, men jag överlevde, kom hem och har ätit middag. Sweet. Jag brukar säga att jag är inte lat, men jag är bekväm. Och så har jag bacillskräck. Därav min fobi för bussar, tunnelbanor och pendeltåg. Men pendeltågen har helt klart de märkligaste trafikanterna.

Vi var bara sex stycken på träningen i dag och eftersom det är höst och nästan ett helt träningsår kvar till nästa sommarsäsong börjar man lite om från början med alla grunderna och finslipar på tekniken. I dag ägnade vi 90 minuter åt att finslipa våra baggerslag, beachvolleyns grundslag. Vi hade Rasmus som tränare och han är verkligen grym. Fick ett nytt tips med mig hem, att stå bredare med fötterna i mottaget, och det gjorde ju stor skillnad. Rasmus var hård men bra på att ge beröm. Som det ska vara alltså. Det märktes också, tyckte jag, att vi tränat just mycket bagger med Camilla i sommar. Mina baggerslag är bättre än i våras. Vi avslutade med korta matcher jag och Sara tog hem alla våra utom en. Tjoho! Ett riktigt snyggt block fick jag till också, som nästan slutade med fläskläpp. Men det var ett fint block!

När träningen var slut var det 9 minuter kvar till nästa tåg mot Stockholm skulle avgå. Vi hoppade bara i jympadojorna och sprintade mot (det omtalade) tåget och hann precis med innan dörrarna slog igen. Med tanke på hur lång tid resan tar hem (45 minuter) samt min halvtimmespromenad från Karlberg (behöver jag skriva att jag inte tog tunnelbanan OCKSÅ?) var det skönt att komma hem och duscha och söndagslanda innan klockan blev allt för mycket.

Vi stretchade grundligt på tåget och tyckte det var helt okej med tanke på hur märkliga alla övriga resenärer såg ut eller betedde sig. Det är med att hosta utan att hålla för och ha fötterna inte bara på sätet utan mot ryggstödet tillhörande samma säte är faktiskt inte okej.

Inga kommentarer: