torsdag 6 september 2012

Frukost på stan


Lika mycket som jag skulle älska att bo på landet älskar jag att ändå jobba i stan. Jag älskar att vara med när staden vaknar, att känna när pulsen börjar öka och - jag älskar att kunna köpa frukost runt hörnet från jobbet. Jag jobbar mitt i smeten. I dag tog jag sovmorgon och istället för att äta hemma köpte jag äggmacka med kaviar, grekisk yoghurt med honung och granola och färskpressad apelsinjuice på Espresso House. 59 pix.

Men jag skulle ändå vilja vakna på landet med morgondimma och dagg. Jag skulle älska kontrasterna av det här och det där.

3 kommentarer:

Katja sa...

Känner igen känslan, samtidigt som man älskar se storstan vakna och känner sig som en del av den "stora smeten", frulle på stående fot etc. så är det svårt att slå en slöfrulle på landet, när inga måsten väntar...

Snorkkis sa...

Härlig start. Jag älskar också naturen men skulle nog bli tokig om jag inte fick vara mitt i smeten. Nu blev jag sugen på kaviar... jag äter typ aldrig kaviar, men nu tror jag nog att det får bli en tub snart.

Erika sa...

Äter heller aldrig kaviar typ! Men det var riktigt gott idag :)

Långsam frukost på landet ÄR oslagbart!