lördag 29 september 2012

I got into the mood

Från att ha legat i soffan och velat somna om efter äggröra och pannkakor till frukost drog jag på mig träningskläderna och gick ner till gymmet. Och körde mitt tyngsta benpass på väldigt länge. Till största del med ordet beachvolleyboll i bakhuvudet. Men passet passar alla som vill bli snabba och (jämn)starka i benen.
  • Knäböj med skivstång
  • Upphopp på låda 60 cm Bra grej för block machines! Hoppa upp på lådan - använd armarna också! - och landa i en mjuk knäböj. Räta upp dig och hoppa ner igen. "Vila" uppe på lådan istället för på marken. När du landar studsar du direkt upp igen. Har du en kompis bredvid med en utsträckt arm törs du förmodligen välja en högre låda!
  • Enbenspress i maskin Ser mig själv skjuta i från i sidled på beachplanen som aldrig förr! Ny övning som jag inte testat förr.
  • Bencurl i maskin/framsida lår Excentrisk träning är bra som komplement till explosiv träning, typ upphopp. Som beachspelare vill man kunna hoppa högt och ofta ja. Men man ska ju landa också!
  • Bencurl i maskin/baksida lår
  • Chins När jag ändå var igång och körde tungt!
Dagens pass och mitt slit såg jag inte framför mig när jag låg i en hög i soffan. "Jag tror aldrig jag har sett dig slita såhär." sa Jens. Rätt så nöjd är jag med andra ord nu och ger lite kärlek till mig själv i form av blåbär, banan och hallon. Men snart, riktig lunch på stan!



Inga kommentarer: