fredag 28 september 2012

Setting queen vs block machine

Igår kväll var jag riktigt laddad för träning i sanden, trots att man måste frakta sig till Södertälje och trots att man kommer hem sent. Hör väl i och för sig inte till ovanligheterna att jag är laddad för beachträning men med tanke på förra veckan då det kändes skitlångt och jag var skittrött så... Igår hade jag ett möte på eftermiddagen och istället för att ila fram och tillbaka till jobbet stack jag hem efteråt och hann laga middag , byta om och slänga upp benen en stund. Skönt!

Vi fokuserade mycket på pass igår och jag fick smeknamnet setting quen. Block machine är dock ett roligare smeknamn om jag får välja – och the setting queen tappade tyvärr lite i nivå. Av någon anledning var det extremt enkelt att passa på vänstersidan men snudd på omöjligt på högersidan. Märkligt.

Sen fick vi testa att ny grej i anfallet. Vi gjorde inte om något i grunden men ändrade lite hur vi tog oss till boll för att göra det mindre rörigt och få mer explosivitet. I början påminde det om galopp och skänkelvikning och som avlagd tävlingsryttare kände jag mig ganska hemma. De nya tipsen var hur som helst riktigt grymma och är definitivt något jag tänker fortsätta med – roligt roligt jätteroligt!
Dessutom lyckades jag med bedriften att varken få energy fail eller drabbas av akut trötthet vilket såklart satte guldkant på träningen. Nu vill jag – förstås – spela mera!


Jag har de senaste veckorna funderat på mina mål med träningen. Det gör jag rätt ofta och ca två gånger per år brukar jag göra en mer konkret plan. Jag tror jag har bestämt mig nu men det är inte enkelt inte! Men snart kommer den på bloggen…Kan detta inlägg vara en hint tro?