lördag 14 maj 2011

Sandsug

Har varit skadad en evighet känns det som. De första veckorna och månaderna saknade jag beachen något grymt och led vid varje missad träning och ganska mycket tid däremellan också. Jag undvek att läsa folks statusuppdateringar om sandlådan efter bästa förmåga. Men så klingade suget av. Det var i alla fall ingen idé. Jag blev bara väldigt, väldigt långsamt bättre. Nu börjar suget återvända. Benet är bättre än någonsin sen skada och jag kan till exempel sitta på huk igen. (Hjärnan är så fiffigt konstruerad säg!) Låter säkert inte så imponerande men för mig är det fantastiskt. Och kan man inte sitta på huk kan man knappast spela beach. Sommarens turneringar börjar komma igång och suget tilltar än mer. På söndag är det en open i Bromma och jag hade gärna spelat. Sjuk gärna. Även om jag säkert varit i kass form och förlorat typ alla bollar. Men man kan inte hinna allt (I hate that!) och i dag väntar ett långpass på 10 mil med Maja, Micke och några till. Micke tror man kan göra 10 mil på tre timmar så jag kommer få ligga i. Med andra ord skulle det gå fantastiskt dåligt att spela på söndag och jag behöver i alla fall en sovmorgon i veckan.

Det jag ville säga i alla fall var att I'm back! Efter den 18 juni ska jag spela beach banne mig! Hoppas nån i sandlådan fortfarande minns mig och vill spela. Hoppas inte alla andra blivit grymma sedan januari och passerat mig med hästlängder...

Såhär vill jag kunna göra igen!

Inga kommentarer: