söndag 6 maj 2012

Veckans träning!


Det blev en till spelorienterad träning men mycket puls i eftermiddags. Och jag lyckades åter igen pricka in en hemsk energy fail i stil med "blurred vision", illamående och hela konkarongen. Orutinerat. Jag och mamma hade varit ute med cyklarna och kamerorna hela dagen och min äggmacka och proteinmuffin dög tydligen inte som uppladdning inför ett träningspass. Såklart. Det var i alla fall kul att spela mycket (vi var bara fyra stycken på en tränare!) men jag tyckte inte jag lärde mig så mycket nya grejer idag eller fick så mycket tips. Däremot hade jag bra användning av allt jag har lärt mig på våra senaste specialträningar vi kört och det var kul! Bra att få nöta in det. Och så fick jag svettas tokmycket. Nödåt i en solstol efteråt och ska fortsätta ätandet snart igen.

Men nähäpp nu är det i alla fall slut på såsandet och taskiga matrutiner. Eller - jag har inte alls såsat sedan jag kom hem från Svalbard faktiskt - utan hunnit med både massor av jobb, hela tvätta-handla-städa-laga mat-racet, häng med familjen, några vändor i sandlådan samt preppat balkongen för vår och värme via Plantagen OCH senast i dag då nördat in mig riktigt med mitt nya objektiv runt Brunnsviken på cykel. Bilderna från dagens fotosejour finns här nedanför. Men nästa vecka viger jag åt träning, åt att testa några nya recept på proteinbröd och kanske lite hårinpackningar å sånt där. Definitivt många välplanerade matlådor igen. Och eftersom det verkligen är vår nu är det all in på mina två favoriter, cykling och beach! (Och annat som är bra som komplement).

Måndag: Bikramyoga (well needed)

Tisdag: Beachträning för Camilla. Hon är hemma igen - yay!

Onsdag: Backintervaller med Helen på lunchen. Ev överkroppsstyrka på kvällen men kanske vill vara hemma och baka bara eller hitta på något annat.

Torsdag: Cykling med Hofvet och Vilma. Landsvägspremiär alltså! Ber till solgudarna som bara den... Och ryggen.

Fredag: Lite vila här blir nog bra?

Lördag: Långpass på cykeln med Sara. Har vi bestämt det nu? Ryggen nu håller vi ihop okej? Fick boka om kiropraktortid på grund av jobb och den har liksom inte var jättehappy sen Svalbard. Booh.

Söndag: Ridning med familjen och beachträning.

Veckan därpå får jag nog lägga in lite smart styrketräning för benen (knäna) - också...

Inga kommentarer: