torsdag 31 maj 2012

Brasseträning #2

Igår kväll körde vi vår andra brasseträning för Karin. Det var lite hönstema även innan gårdagens avfärd och i sista minuten åkte jag bil ut med Hanna istället för att cykla. Jag tyckte att det var lika bra att spara på energin när hon erbjöd sig att plocka upp mig. Jag var dessutom ganska trött och ville gärna komma hem fort till middagen som skulle stå och vänta. På lördag cyklar jag Siljan runt och jag tror ett cykelpass mer eller mindre i veckan inte gör någon direkt skillnad. I dag är jag om möjligt ännu tröttare och 12 mil känns fasligt långt. Men - det är tre dygn kvar och det kommer gå galant! Jag måste bara sova. Jag har varit uppe sedan 04:30 (högst ofrivilligt) och hunnit tvätta, börja packa och åka förbi mamma och vattna hennes blommor och ta in posten och åka hem igen. Galet.  Nu är jag hjärndöd. Ikväll finns bara en sak i min skalle - sova tidigt! Typ kl åtta!

Svensk beachvolleybollsommar!
Underställ, funktionströja, skaljacka, löpartights, shorts och sandsocks

Men igår var det alltså beach. Det var lite kylslaget precis som i måndags och sandsocksen åkte på. Ovanpå träningstightsen hade jag ett par shorts och jag var inte jättepigg på att ta av min skaljacka. Karin tyckte jag var vinterklädd!

Vi tränade mycket bollkontroll och olika slag vid högt försvar. Högt försvar är kul! Sen tränade vi blockbackning och avslutade med lite spel. En inte särskilt tuff träning (passade nog min stackars kropp bra just nu) men med många bra moment att nöta och såklart nya tips. Brassarna har alltid ganska högt tempo med lite tid mellan momenten osv på sina träningar vilket har både för- och nackdelar. Fördelen är att när det är match har du inte så mycket betänketid så det är bra att träna på att kunna göra rätt även när det är tempo!

Nästa vecka ryktas det om försvar även på brasseonsdagen (vi ska köra det på måndag också). Kul! Och förmodligen jobbigt. Försvar är mycket kuta och mycket slänga sig. Då tänker jag vara mätt och utsövd och det kommer att bli så bra!

Inga kommentarer: