måndag 31 maj 2010

Att bli sitt bästa

Solen strålar, det är ljummet ute och snart är det dags för beach på Gärdet. Lite jobbigt är det ändå mitt i allt. Egentligen skulle vi ha tränat ikväll men det var strul med reserver, bollar och hit och dit och vid lunch ställde vi in. Då blev nån blev sur, en annan trött osv. Av någon anledning blir jag alltid utnämnd till någon sorts sambandscentral som ska synka alla, svara på frågor och ta beslut. Jag vill också bara kunna glida med och när nån blir sur blir de inte sura på mig. Samtidigt krävs det att det finns någon som tar tag i saker om det ska bli något – och jag vill att det ska bli något! Jag vill bli bra, bättre och det bästa jag kan bli! Egentligen är jag individualist. Jag passar inte i lagsporter eftersom man aldrig fullt ut kan köra sitt race. För att bli sitt bästa måste man hitta någon annan som vill precis samma sak och som man även passar med på plan – det är ganska svårt vill jag lova. Fast att man bara är två. Just nu vill jag bara ha en drömtränare, en drömpartner och alla andra drömförhållanden man kan ha.

Tills vidare har jag uppgraderat mig till ”All In” på BeachCamp på Öland i juli. Det innebär dubbla träningspass och förhoppningsvis chansen att komma ett steg närmare sitt bästa. Och kanske en möjlighet att träffa andra som vill samma sak. Det är väl bara vi som dubblar träningen? Frustrerande är dock bara förnamnet för hur det känns att en större satsning kanske kan komma först nästa sommar. I år får jag helt enkelt satsa på att bli mitt bästa och nästa år kanske hitta en likasinnad att teama ihop mig med. Det absolut roligaste vore förstås om min nuvarande partner kom fram till samma sak!

Men just ikväll skiner solen och vi ska snart äta grillad kyckling i gräset, värma upp och spela träningsmatch. På to blir det mixed och det lär man sig mycket på. På lö blir det turnering i vår hemmaklubb Bromma. Det är bara att hänga i!

2 kommentarer:

Katten sa...

Trägen vinner! Med din ambition kommer det gå vägen :) Rollen som sambandscentral får man leva med om man har ett visst kontrollbehov, som tur är finns det framsidor med det också.
Kör hårt!

Ulrika sa...

Ja men visst är det kul att satsa! Just nu vill jag bli bra, bättre, bäst när det gäller tennisen så tänker släppa lite på den andra träningen och fokusera på tennisen för ett tag. Så mycket enklare nu när det går att spela utomhus ju. Och jag har ju turen att kunna bestämma själv hur bra jag ska bli och slipper hitta en partner som vill träna lika mycket.