onsdag 3 oktober 2012

Svettpass


Körde ett grrrrymt bra intervallpass igår kväll. På crosstrainer. Jag hade egentligen tänkt sticka ut och springa en lite längre distans i skönt tempo men insåg till min fasa att det blir ju mörkt ganska tidigt nu jämfört med för bara några veckor sedan. Eftersom jag helst bara vill springa på grus eller stigar skulle det inte bli någon löpning. Nej, jag kutar gärna inte runt i en kolmörk park ensam. Var rätt förbannad över att det är så, att man som tjej inte törs vara ute och springa ensam för att det är mörkt. Jag var inte ett dugg sugen på att gå in på gymmet, kändes tradigt, men lyckades ladda om och det blev hur bra som helst. (Springa på löpband förresten. Nä där går faktiskt min gräns).

Jag velade mellan Björgen-intervaller (4X4 min) eller pyramider (1,2,3,4,4,3,2,1) och valde dom senare. Min pulsklocka är (tillfälligt?) ur funktion och jag är hänvisad till egen kroppskännedom för bästa intervalleffekt och då är det enklare med inte lika långa intervaller – tycker jag.

Jag var inte superpigg igår heller men la upp en plan. Först äta ett bra mellis. Sen snabbfixa lite to do’s hemma, typ plocka bort tvätt. Slutligen preppa för morgondagen, typ som i att lägga fram kläder, packa väska etc. Det är skönt att veta att nu ska jag tokköra en timma på gymmet och sen är jag lika tokledig för idag. Dessutom har folk börjat droppa av från gymmet vid halv åtta-tiden, som klockan var när jag kom ner.

Trots att huvudet var trött var benen på bettet med en gång. Jag kan ofta känna så efter en vilodag. Härlig känsla och bra att komma ihåg! Svetten dröp och det var inte långt kvar tills att jag snorade och frustade som den värsta Marcus Hellner. Lite så duracellkaninkänsla på crosstrainern. Efter dusch och stretch hemma var jag verkligen mörare än mörast och var väldigt nöjd med att jag nu var sådär tokledig och inte behövde lyfta ett finger. Middagen stod Jens för. Han kom hem med grillspett (lamm och grönsaker), klyftpotatis och tzatsiki!

Inga kommentarer: