måndag 27 september 2010

Bring it

Veckan kickstartade för många av oss. Själv började jag min vecka med att kliva upp klockan 07, dricka en smoothie och promenera ner hit för lite fysträning och behandling av mina ömmande benhinnor som verkligen slog alla rekord i helgen.

Kroppen känns förvånande pigg faktiskt. Axlarna fick nog en omgång för mycket med bildäcken, men benen verkar ha kommit in en ny rutin och kroppen har fått sova gott mellan 23 och 07 i drygt en vecka och är nöjd med det. Rutiner - check.

Idrottsskadecentrum har ett riktigt fint gym. Det är lite tråkigt att jag inte kan träna där alltid, det hade jag gillat! Byggjobbarna utanför som publik är å andra sidan ett moment jag kan leva utan. Jag gjorde benböj och enbensböj, på golvet och på bosuboll och utfallssteg. I dag behövde jag bara ha stången och inga vikter på axlarna. Tack Soheil... Jag tror det var alldeles tillräckligt efter helgens eskapader.

Efteråt separerade Soheil mina benhinnor och det gjorde %¤%## ont! För säkerhets skull satte han även en akupunkturnål vid varje benhinna. Det var lite för tidigt på morgonen för mig för den typen av behandling. Min svimmningshistorik med krampanfall när folk sticker in saker i mig (fast att jag aldrig varit ett dugg spruträdd) gör mig skeptisk till nålar och jag försökte andas och inte vara en sån chicken. Överlevde i alla fall men kan konstatera att diverse dramatiska händelser (jag skojar inte) nog har gjort att jag vid 29 års ålder blivit rädd för nålar.

Nu börjar resten av en förhållandevis lugn vecka när kroppen ska få vila och ladda om - innan den säger total stopp. Jag äter frukost nummer två och mår gott.

I eftermiddag åker jag till Göteborg med jobbet och lämnar fleecen och mössan hemma och ser ut så här istället. Med andra ord fortsätter jag enligt devisen "bring it!" Notera att inga höga klackar är i sikte. Knä och benhinnor vilar i ballerina.

1 kommentar:

Marliina sa...

Va fin du var!! Jattesot!