tisdag 12 januari 2010

Träningsåret 2010 kan börja!


Solbränd, utvilad (någorlunda i alla fall) och med nyladdade batterier är jag hemma från två veckor i Indonesien. Jag och Maja hade packat hopprepet, gummibandet, löparskorna och beachbollen men ägnade oss ganska uteslutande åt att surfa. Extremt bra träning för överkroppen och den behöver man mig veterligen om man ska åka Tjejvasan i slutet av februari. Jag fick nya längdskidor i julklapp och på to blir det en premiärtur i lämpligt elljusspår, nån som har tips på vart man bäst åker här i Stockholm? Jag har varit inne på skidspår.se och rekat lite. På sö hoppas jag att solen skiner för då blir det lite riktigt åkning dagtid. Just nu vet jag inte hur jag ska klämma in både längdskidor, utförsåkning, långfärdsskridskor, hästen och ett nytt gymprogram. Men snöaktiviteterna måste nästan få företräde så länge det fortsätter att vara vinter!

5 kommentarer:

Sofy sa...

Grymmegrymt! ja, tiden är det värsta, men det går att få ihop på nåt sätt. Löpardojorna kan ju vara på på lunchen...fast då får man äta bulgur framför datorn, men det kan det vaar värt!

Fitnesscoachen sa...

Kul med ännu en träningsblogg att följa! :)

Jonas sa...

Det är ganska kaxigt att sätta 50 minuter som mål på ett lopp över 30km.. :)

e r i k a sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Erika sa...

Här har man missat att det dykt upp kommentarer!

Sofy: Klart det blir datorbulgur i vår!

Fitnesscoachen: Tack! :)

Jonas: Hm, vilket lopp då? Lidingöloppet? Jag syftar på tjejdelen som ingår i Tjejklassikern. 1 mil på 50 min mao ;)