måndag 18 januari 2010

Läsvärt från DN

Sånt här tror jag på. Alltså jag tror på att komma ihåg att träning i första hand handlar om hälsa och om att må bra. Att cykla och promenera till jobbet också är träning och faktiskt verkligen bra sådan! Många av mina vänner klagar på att inget händer fast att de är på gymmet tre dagar i veckan. Rör de sig annars eller sitter de stilla och jobbar övertid? Sover de lite? Äter de dålig frukost? Tycker de om pasta? Och är bytte de gymprogram senast? Jag tror inte ett hälsosamt liv börjar på gymmet - det är mer som en extra krydda när man redan har plockat upp vardagsmotionen och sover på nätterna. DÅ kan man bli fantast och först då har man kraften för att träna på ett sätt så att man känner blodsmaken. Men det gäller att börja i rätt ände om det ska ha effekt.

Ibland är det enklare än man tror. Själv gick jag hem från jobbet ikväll. En timma i snöyran längs med vattnet. Skönt!

Inga kommentarer: