torsdag 28 januari 2010

Bra beach igår

Riktigt bra beachträning igår kväll! Jag var tveksam om jag skulle orka släpa mig dit i snöstörmen när jag satt på jobbet begravd i jobb. Men jag gjorde ett ryck, stekte pyttipanna och ägg och skottade fram bilen och åkte ut till sandlådan. Och det ångrar jag inte! Riktigt bra försvarsträning med Tora som hoppade in som tränare.

Vi började med att spelade korta baggermatcher två mot två. Jag vann alla mina och fick spela sista matchen mot Tora själv. Självklart förlorade jag stort... Sen tränade vi försvar och avslutade med mycket spel. Varje lag fick instruktioner om hur de skulle anfalla och vi fick inte anfalla på något annat sätt. Jag och Patricia fick bara spika (dvs bara hoppa och slå), inga shots, inte poka bollen eller något annat. Sen var det upp till motståndarlaget att lista ut vilka instruktioner de andra haft. Inte helt enkelt men mycket bra träning att lära sig analysera hur de andra spelar och tänka ut hur man själv ska spela utifrån det. Grymt glad att jag inte hoppade över gårdagens träning.

Ikväll seriespel. Just nu ligger vi tvåa.

Inga kommentarer: