onsdag 17 mars 2010

Friggs Vitamino - ganska god och ganska nyttig


Igår var jag på Friggs presslunch på Grand och lanseringen av Vitamino tillsammans med min kollega Sofia. En god lunch, informatiom om nya Vitamino och en föreläsning senare med Jennie från Bounce var jag tillbaka på kontoret med tre nya Vitaminoflaskor.

Det känns som att det redan finns en uppsjö "nyttiga drycker" på marknaden men enligt Friggs själva innehåller Vitamino högre halter av vitaminer och mineraler och dessutom mindre socker. Det låter ju väldigt bra men för att få i sig allt man behöver tror jag mer på att äta varierad mat än att dricka olika saker. Men är man ute någonstans och känner sig törstig är Friggs Vitamino helt klart ett bra alternativ till mycket annat, mer onyttigt. Godast var Vitamino blåbär och tätt efter kommer Vitamino fläder. Särskilt söta var de inte vilket jag bara gillar. För min del hade de inte behövt söta dem alls även om det bara är naturligt fruktsocker i. Om man ska dricka Friggs Vitamino för innehållet borde just innehållet gå före en söt smak.

Ytterligare en dag som förkyld fortsätter jag knapra Esberitox och dricka Vitamo Guard, den med flädersmak och zink. Placeboeffekten kanske funkar i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan, kul hitta en till träningsblogg:D jag ÄLSKAR bilden på höger sidan med dig och hästen- underbar!!

Erika sa...

Tack :) Ja visst är den jättefin! Jag älskar den också :)